Iványi Márton: ÚJ MÉDIA – RÉGI ÜGYLETEK

Iványi Márton: ÚJ MÉDIA – RÉGI ÜGYLETEK
Raktáron
Új
Értékelés:

Cikkszám: 978-615-6387-29-5

Iványi Márton: ÚJ MÉDIA – RÉGI ÜGYLETEK / Az új médiatechnológiák történelme és bírálati szempontjai, előnyei és árnyoldala

Bíbor Kiadó, Miskolc, 2023, B/5, keménytáblás, 164p,
ISBN 978-615-6387-29-5


Dr. Iványi Márton Pál – A Budapesti Corvinus Egyetemen 2018-ban tudományos fokozatot szerzett kommunikációkutató. Több mint tizenkét éve foglalkozik a közösségi médiával tudományos igénnyel és több szakterületre kiterjedően. Ennek eredményeként mára a Magyar Tudományos Művek Tárában közel 60 szerzőjeként szerepel, többek között olyan kapcsolódó diszciplínákat is ideértve  a kommunikációtudományon túl, mint a nemzetközi kapcsolatok vagy a politikai gazdaságtan. Az egyik legfőbb tudományos vizsgálódási területe tágabban az infokommunikációs technológiák és a digitalizáció, szűkebben a pedig a közösségi média és a globális értékláncok kapcsolatai. E területen sikerrel védte meg doktori disszertációját A digitális média társadalmi erőterének politikai gazdaságtani és geopolitikai szerkezete, ideológiai következményei és szabad tartományai címmel. A sanghaji nemzetközi tudományegyetemnek a német De Gruyter kiadó által kiadott Online Media and Global Communication folyóirata már egy 2022-es empirikus kutatásában a terület egyik legfőbb hazai kutatójaként idézte, számos tanulmányát véve alapul. 

A könyvről: az IKT, a digitalizáció és az új média innovációi már-már mindent áthatnak napjainkban. A Facebook, Google & „Tsai” bonyolult politikai és gazdasági háttérrel rendelkeznek. A tanulmánykötet bemutatja az új média, illetve általában a „harmadik technológiák” intézményi szerkezeteit, történelmi tapasztalatait, valamint főbb nemzetközi erőviszonyait és dinamikáit a múltban és jelenben. Az innovációk hatalmi és transznacionális támogatása hosszú ideje megfigyelhető, ugyanakkor a Big Data, a „visszhangkamrák” és más kockázatok is izgalmas jelenségek. Mindeközben a technológiák elősegíthetik a társadalmi kapcsolatok fejlődését is, amelyre szintén érdemes odafigyelni. Dr. Iványi Márton Pál kommunikációkutató könyvében kritikusan vizsgálja ezeket a jelenségeket. Kötetének célja az említett tényezők átfogó és elfogulatlan elemzése.

Összességében a könyv:
- egyszerre szól a köznek és a tudományos, felsőoktatási közegeknek, hiszen napjaink egyik legizgalmasabb és legpopulárisabb témáját tárgyalja (közösségi média, internet, mesterséges intelligencia stb.);
- hiánypótló, hiszen az IKT és az új média történelmi pályafutása és politikai gazdaságtanj jellemvonásai itthon nemigen kutatottak;
- aktuális, amennyiben a legfrissebb nemzetközi és hazai fejlemények, illetve irodalmi tételek áttekintésére vállalkozik, 
- színvonalas, amennyiben előbbiekhez hozzáadott értéket biztosít, 
- tudományosan megbízható, hiszen több mint tíz év kutatói referencialitása áll mögötte; végül
- kollegiális, hiszen a mértékadó magyar intézmények és szaktekintélyek vizsgálódásait egyaránt jóindulatúan és inkluzív szellemben kívánja kiegészíteni, azzal a szándékkal, hogy a tudományos eszmecseréhez is hozzászóljon.
Akciós ár: 3 990 Ft helyett 3 590 Ft
Akció ideje: 2024.04.15 - 2024.12.31
+ Véleményt írok
A termékhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!